High Note

High Note to 5-poziomowa seria stworzona na bazie podstawy programowej dla liceów i techników obowiązującej od września 2019 dla klas z minimum 5 lekcjami języka angielskiego w tygodniu.

Zapewnia pełną realizację wymagań ogólnych i szczegółowych, łącząc równomierny rozwój językowy pod kątem matury z przygotowaniem uczniów do wyzwań czekających na studiach i rynku pracy.

 

Ambitne cele językowe

High Note stawia przed uczniami cele, które oni sami chcą osiągnąć i rozwija obszary językowe, które oni sami uznają za ważne.

 

Rozbudowany program nauki słownictwa, w ramach którego:

  • wszystkie nowe słowa są zawsze oznaczone kolorem, zarówno w podręczniku, jak i w zeszycie ćwiczeń,
  • słowa z wordlist są utrwalane w dodatkowych ćwiczeniach leksykalnych Remember More wykorzystujących przydatne w nauce mnemotechniki.

Rozwój praktycznych umiejętności komunikacji zapewniający:

  • opanowanie znajomości struktur i słownictwa niezbędnych dla realizacji konkretnych funkcji językowych,
  • prezentacja „krok po kroku” jak tworzyć kluczowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych.

 

Autentyczne materiały i wizualne wsparcie nauki

High Note oferuje do każdego rozdziału autentyczne, powiązane tematycznie filmy dokumentalne brytyjskiej grupy medialnej ITN.

Materiałom towarzyszą dodatkowe zadania w zeszycie ćwiczeń, dzięki którym lekcja z filmem może stanowić interesujące podsumowanie klasowych dyskusji wokół przewodniego tematu każdego rozdziału.

Do kursu High Note przygotowaliśmy jeszcze dwa inne rodzaje materiałów wideo powiązanych z lekcjami: gramatyczne vox pops oraz filmy komunikacyjne.

 

Wymierne sukcesy i postępy w nauce

High Note zwraca szczególną uwagę na obszary, które polskim uczniom sprawiają trudności na egzaminie maturalnym.

  • różnorodne zadania zamknięte i otwarte w odpowiednich proporcjach, zgodnie z którymi zadania otwarte stanowią ok. 40%, w tym 20% przypada na wypowiedź pisemną,
  • polskie wyjaśnienia gramatyczne z dodatkowymi ćwiczeniami w ramach sekcji Grammar Reference and Practice na końcu podręcznika,
  • nacisk na utrwalanie środków językowych w podręczniku i zeszycie ćwiczeń, w tym tłumaczenia, transformacje, uzupełnianie luk i inne typy zadań, których uczniowie mogą spodziewać się na egzaminie,
  • sprawdziany kumulatywne, które oswajają ucznia z sytuacją sprawdzania znajomości większej partii materiału.